VALIKKO
Terveyspalvelut > Sähköinen hoidon tarpeen arviointi

Asiointi Kallion terveyskeskuksissa, hammashoitolassa ja työterveydenhuollossa hoituu nyt myös sähköisesti

Peruspalvelukuntayhtymä Kallion terveyskeskusten, työterveyshuollon ja suun terveydenhuollon palveluissa on 22.3.2018 alkaen käytössä sähköinen asiointipalvelu Klinik. Sen avulla Peruspalvelukuntayhtymä Kallion asukkaat voivat hoitaa yleisimmät terveyspalveluiden asiansa verkossa.

Nopeampaa ja helpompaa asiointia

Uuden palvelun tavoitteena on tehdä hoitoon pääsystä sekä muusta asioinnista helpompaa, nopeampaa ja miellyttävämpää. Palvelu tunnistaa kiireellistä hoitoa vaativat tapaukset välittömästi.

Sähköisen asioinnin hyötyjä ovat mm:

  • Voit asioida itsellesi parhaiten sopivana ajankohtana, myös iltaisin ja viikonloppuisin
  • Sinun ei tarvitse selostaa asiaasi useaan kertaa
  • Sinut ohjataan suoraan tarvitsemaasi hoitoon tai muuhun palveluun
  • Ammattilaisten aikaa vapautuu ihmisten kohtaamiseen ja hoitamiseen

Sähköisen asioinnin kautta hoituvat seuraavat palvelut:

  • Ajanvaraus vastaanotolle
  • Ajanvaraus todistuksia ja lausuntoja varten
  • Määräaikaiskontrollin ajanvaraus
  • Määräaikaiskontrolli työterveyshuoltoon
  • Määräaikaiskontrolli suun terveydenhuoltoon
  • Varatun ajan peruminen
  • Rokotusneuvonta

Näin asioit sähköisesti

Klikkaa kuvaketta "24h asiointi terveyskeskuksissa" tai linkkiä "Yhteydenottopyyntö". Seuraa annettuja ohjeita. Järjestelmä ei vaadi kirjautumista tai tunnusten luomista.

1. Asioinnin aihe

Aloita valitsemalla asiointisi aihe: esim.ajanvaraus, varatun ajan peruminen, reseptin uusinta tai tutkimustulosten tiedustelu

2. Tietojen täyttäminen

Seuraa ohjeita ja täytä asiointiisi liittyviä lisätietoja helppokäyttöisen järjestelmän antamien ohjeiden mukaisesti.

3. Hoitoonohjaus ja yhteydenotto

Jos olet tekemässä ajanvarausta tai asiasi vaatii yhteydenottoa, hoitohenkilökunta ottaa sinuun yhteyttä joko soittamalla tai tekstiviestillä.

Palvelu tekee välittömästi arvion hoidon kiireellisyydestä. Yhteydenottoa vaativissa asioissa asiakkaaseen ollaan yhteydessä mahdollisimman pian, viimeistään kahden arkipäivän sisällä. Palvelun käytön tuloksena voi olla esim. itsehoito-ohje, lähete laboratorioon tai aika lääkärille tai fysioterapeutille.

Palvelua kehitetään jatkuvasti ja palveluun tuodaan uusia ominaisuuksia kehityksen myöhemmissä vaiheissa.

Lataa tästä opas terveyspalveluiden sähköiseen asiointiin.pdf, 1140 kb